חמסה עליך - חמש נקודות לפני הקניה הבאה


"כאשר הקניה נעשית בתהליך החוזר על עצמו שוב ושוב, מתפתח אצל הצרכן דפוס של קנייה מתוך שגרה.
התנהגות זו היא מכנית ומאופיינת באדישות ובהיעדר יוזמה. החזרה הכמעט אוטומטית על סדרת פעולות מוכרות פוטרת את הצרכן מהצורך לבדוק בכל פעם מחדש את היצע המוצרים בשוק ולהשוות בין מותגים שההבדלים ביניהם חסרי חשיבות בעיניו. השגרה מבטיחה שרמת הסיפוק שהושגה בעבר תתמיד בעתיד והיא מפשטת את תהליך הקנייה.

כך במאמר בנושא "קניות שגרה וקניות דחף".

מילוי ארון זו משימה מאוד פשוטה בימניו. בגלל שפע בגדים זולים באיכות ירודה שמציעות לנו רשתות המוניות (H&M Forever 21, ודומות) אנחנו קונים ערימות של טקסטיל מבלי לחשוב פעמיים. 
לא כל הפריטים זוכים לשימוש מירבי וחלקם לא זוכים לשימוש בכלל. הארון מתפוצץ מבגדים, לך אין מה ללבוש ובשעות יאוש, את אוספת חלק גדול לשקית ומוציאה לרחוב. במקרה הטוב. במקרה הפחות טוב, את ממשיכה לאגור את כל הבדים האלה ורוצה לתלות את עצמך בארון.

גם אני הייתי שם בשעות היאוש האלה. מי שזכו בזמנו לכל הטוב ממלתחתי, היו דרות רחוב שנהנו משמלות משי ושיפון קלילות, ג'קטים צבעוניים ותיקי קלאץ' טרנדיים. נהניתי במיוחד לראות את דינה בבגדים שלבשתי וחייבת לציין שהיא ידעה לעשות יופי של "mix and match".

מאז עשיתי לעצמי חמש נקודות עיקריות לפני כל קניה הבאה:



1 - אני לא אקנה מתוך דחף.
גם אם אני רואה פריט שמאוד מוצא חן בעיניי, נראה נוח ומיוחד, אני אעצור לחשוב אם אני צריכה אותו. אנסה להבין אם אני באמת חייבת את הפריט הזה. אחשוב עם אילו פריטים הבגד שראיתי הרגע יתאים.
האם יהיה שימושי? האם איכותי מספיק?
בדרך כלל אחרי חשיבה מעמיקה, מבינים שזה לא באמת נחוץ עכשיו.

2 - אני לא אקנה משהו שכבר קיים אצלי.
לא פעם קרה שראיתי זוג מגניב של נעלי סניקרס. כן, יש לי כבר זוג אחד כזה בבית, בצבע אחר. גם שמלת תכלת בגזרת A לקיץ. יש אחת די דומה בבית. אז בשביל מה לקנות עוד אחת?
אם פעם הייתי קונה את אותם הסניקרס או שמלה דומה, חוזרת הביתה ומבינה שיש לי כבר את הפריט האח שלו, היום אני מסתדרת נהדר עם שמלה אחת וזוג אחד שזוכים לשימוש מירבי. ארון הבגדים שלי מסודר יותר ולכל דבר יש מקום מכובד משלו.


3  - אני לא אקנה פריטים רק לאירוע מסוים.
הזמינו אותך לערב גאלה? קוקטייל עם פרסונה מכובדת? חתונה של חברה? טוב, את חייבת להראות בלתי נשכחת.
אל תמהרי לרוץ לקנות שמלה לארוע הספציפי הזה. אין צורך גם לחפש אקססוריז חדשים או נעליים מיוחדות. תעצרי שניה.
מה תעשי עם שמלת הפאטיים הזו ביום למחרת? מה יהיה גורלם של הנעליים עם העקבים המשוגעים האלה? ומה עם השרשרת המאסיבית? מה תעשי עם הפריטים האלה מחר-מחרתיים? מתי תהיה לך הזדמנות נוספת ללבוש אותם? האם תוכלי ללבוש אותם לארוע נוסף בעוד שבועיים?
הרבה שאלות שתצטרכי לשאול את עצמך לפני שאת ממהרת לקנות משהו חד פעמי וגרנדיוזי לארוע מסוים. מאמינה שכשתעני לעצמך, תביני שאת לא חייבת לבזבז את הזמן בקניה מיותרת זו. השתמשי בפריטים הקיימים בארונך, בטוחה שיש לך בגדים יפייפים.


4 - אני לא אקנה פריטים ש"דורשים" השלמת פריטים.
את רואה שמלה יפייפיה וקונה אותה. כשאת חוזרת הביתה ומגלה שאין לך נעליים מתאימות לשמלה הזו, את ממהרת לסמן לעצמך מטרה הבאה - נעליים לשמלה. ככה גם עם מכנסיים בצבע כסף, תיק קטיפה עם ניטים שנחשב ל"must" של העונה, ג'קט ירוק ועוד פריטים שמצאו חן בעינייך בחנות ולא מצאת להם פריטי השלמה בבית.
מה שימנע ממך לעשות כאלה קניות, זו רשימה מתוכננת של הדברים שאת צריכה, ממש כמו רשימת מכולת.
ברשימה יהיו פריטים שמתאימים לשאר המלתחה שלך בגזרות וצבעים, שבוודאות יזכו לשימוש יום -יום או ליציאה. לפני שאת קונה פריט מסוים, את צריכה לוודא שהוא מתאים לפחות ל4-6 אאוטפיטס אחרים שישנם בארונך.


5 - אני לא אקנה דברים באיכות ירודה.
השוק מוצף בבגדים זולים שאיכותם ירודה. חולצות בעשרים שקלים שלא ראויות לשימוש אחרי כביסה אחת, בגדים מבדים זולים ולא נעימים למגע, פריטים שמשנים גזרה אחרי שלבשת אותם פעמיים, בדים שנקרעים בקלות.
יש כל כך הרבה זבל בעולם, אין צורך לצרוך אותו.
עדיף להשקיע קצת יותר כסף בפריט איכותי ועמיד, מאשר להתפתות למוצר זול ולא איכותי.
בקנייה און ליין, את לא תמיד יכולה לדעת אם הפריט שאת קונה (גם אם הוא יקר יותר) באיכות טובה, לכן אני מציעה לקרוא המלצות על אותו הפריט/המוכר/אתר האינטרנט. תבדקי מהי מדיניות החזרות.
יש גם המון קבוצות פייסבוק בנושא, תיעזרי בהן.


אלה היו חמשת הכללים, על פיהם אני קונה בגדים.

מעבר לזה, השתמשי בסגנון האישי שלך ואל תיכנעי לטרנדים.
אני ממליצה לרכוש דברים שיהיו עדכניים גם בעוד שנה, חמש ואפילו עשר.
אם הפריט שאת קונה ישמש אותך לחמש שנים, תהי בטוחה שהשקעת נכון.

מקווה שתזכרי את הכללים הפשוטים האלה ואני בטוחה שתראי שינוי משמעותי באיכות ובסדר הארון שלך.


אם מזמן רצית לעשות סדר בארון ואת לא מצליחה לגשת לזה
אם את צריכה חלוקה לקולקציית קפסולה
אם הלכת לאיבוד בבייסיק ואת רוצה לדעת איך לבטא את עצמך בעזרת הסגנון האישי
צרי קשר  - 050-7602989

Comments

Unknown said…
פוסט מעולה!

Popular posts from this blog

GIFT CARD שירותי סטיילינג

שירות סטיילינג - איך להרכיב אאוטפיט מ-א' עד ת'

שירותי סטיילינג - שעה של דיוק אונליין