Posts

Showing posts with the label פלסטיק

סיפורו הטוב של הפלסטיק

Image
בתקופה האחרונה אני שמועת לא מעט על כך שהפלסטיק זה חומר שלא מתכלה מהר, שחבל שהמציאו אותו בכלל, שהוא מזהם וכמה שלא ננסה לברוח ממנו, לא נצליח כי הוא בכל מקום. ובכן, הוא בכל מקום וכמה טוב שהוא! לכל מתנגדי הפלסטיק - חבר'ה, זה חומר נהדר. הוא יחסית חדש בעולמינו (לעומת הזכוכית למשל) והוא עוזר לנו בהמון תחומים. לגבי הנזק הסביבתי - תדאגו למחזר אותו בהתאם והוא לא יפריע לאיכות הסביבה. לאחורנה הכרתי שני אנשים נפלאים שעובדים עם פלסטיק ועושים ממנו דברים מדהימים -   ניצן קיש , מעצבת תכשיטים בתלת ממימד, ומעצב המוצר ירון אליאסי. ניצן שבתה את ליבי במבט ראשון. היא מדברת בטון נעים ומספרת על עבודתה בצורה מרתקת.  מדובר בבחורה סופר מוכשרת שחולמת להפוך את התכשיטים המודפסים לכאלה שיכלו לעזור לנו, הנשים בזמן מצוקה.  התכשיטים שלה צבעוניים, גיאומטרים ואסתטיים. הם כמו ממתקים, מקפיצים את מצב הרוח ואת האאוטפיט. את הטבעות, השרשראות והצמידים של ניצן אפשר להזמין בהזמנה אישית - אפשר לבחור את הצורה, את הצבע, הגודל של התכשיט לפי טעמך האישי. בנוגע להיבט הסביבתי של עבודתה של ניצן עם פלסטיק: זהו למעשה...

פוסט שלא קשור לאופנה

Image
הבלוג שלי קיים יותר מחמש שנים, במהלכו כתבתי יותר מ-320 פוסטים, כולם על אופנה וטיפוח. יש לי קהל גדול של קוראים ועוקבים כי גם הם אוהבים אופנה וטיפוח. הפוסט הזה לא קשור לאופנה. אני רוצה לנצל את כמות הקוראים שלי כדי לתת תזכורת לא פחות חשובה משבוע האופנה שמתקיים בימים אלו בפריז. אני אוהבת לטייל, להקים אוהל בטבע, לראות שקיעות ולהתעורר במקומות חדשים לאור הזריחה. הבוקר התעוררתי בחוף עתלית לזריחה מהממת, ים לא שקט ורוח קרירה.  התמתחתי, חייכתי והתחלתי את היום. בדיוק כמוני, עוד מיליוני ישראלים מעמיסים את רכביהם בכל טוב ויוצאים להעביר את החג בשמורות הטבע, הגנים והחופים. התחביב העיקרי של הישראלים הוא כידוע לאכול. ואיך הישראלים אוהבים את האוכל שלהם? ''על האש''. לשם כך אנו מעמיסים קילוגרמים של בשר, סלטים בקופסאות, שימורים, חטיפים, ממתקים, פיצוחים, בקבוקי מים מינרלים, בירות, וכל דבר שהקיבה האנושית יכולה לעכל (או שלא). חלילה נשכח את השקיות המפוצצות בסכו"ם חד פעמי, מגבונים לחים, אביזרי ניפנוף ואלוהים יודע מה עוד. היידה דוואי, אפשר להתניע את המנגל. יש את אלה שד...