קחי את הכל בפרופורציה

2:20 PM

בזמן האחרון תעשיית האופנה עוברת לא מעט שינוייים - תחלופות בזק של מנהלי קרייטיב בבתי האופנה, סקנדלים, עזיבות, תחלופות של עורכי מגזינים נחשבים.. 
המעצבים מבלבלים אותנו עם נבואות הטרנדים, בתצוגות פטיש סטייל שמתחלפות בסגנון רומנטי מעודן.

באמצע של כל זה ישנו שינוי ברור של פרופורציות הגוף. בחלק גדול של תצוגות האופנה לעונת אביב - קיץ 2012 ראינו דגש בולט על המותניים, צללית נשים בהחלט, שמתאימה כמעט לכל גזרה. 


 מאידך חזרתם של כתפיים גבוהים, שרוולים רחבים והעדר מוחלט של מותיים כמו שנתן היה לראות בתצוגות של Celine, Louis Vuitton וStella McCartney.


במשך ההיסטוריה ניתן לראות בוודאות את משחקם של המעצבים בקימורי הגוף הנשיים, עם שינויים ברורים בפרופורציית של מבנה הגוף - קחו למשל את המחוכים הצמודים שהיו על שמלות מונומנטליות וחצאיות כבדות שבתחילת המאה העשרים, או שמלות שהסתירו כל רמז לגוף נשי, של תקופת ארט דקו. 
דוגמאות אלה ועוד הם סממנים של תקופות היסטוריות שונות שהשפיעו מאוד על אופנה של אותם הזמנים.
 בשנות ה-30 מעצבים חוזרים לצלליות הנשיות, מדגישים מותניים ואזור החזה.
אבל ללא ספק, בשנות השמונים והתשעים חל שינוי רדיקאלי לכל מה שקשור לפרופורציות. הכל היה מוגזם מאוד - החל מכתפיים גבוהות ורחבות ועד לאזור הקרסוליים, שם המכנסיים היו צרים מאוד ולעיתים לבישים בקושי רב.

כיום, ממה שניתן לראות בתצוגות האופנה הם הדברים הבאים:
כתפיים גבוהים ושרוולים רחבים
 מותניים גבוהות
חצאיות נפוחות, לעיטים מעוטרות בנוצות או פרווה (חלילה אמיתית, סינתטית)

אז בדיוק כמו באדריכלות, גם באופנה לפריטים צורות משלהם, וזוהי תורת המעצבים לעונה הקרובה.
*אני הולכת לים, לבנות לעצמי שמלה גיאומטירת מחול. אקשט אותה בנוצת יונה.

קיץ נהדר שיהיה!


You Might Also Like

0 коммент.