פרויקט מסלול


"הנה נקודה למחשבה - הרושם הראשוני שאנו משאירים על אחרים נקבע בעשרים השניות הראשונות של הפגישה. על פי מה? הלבוש כמובן." - מזכיר הפרומו של פרויקט מסלול תוצרת כחול-לבן, (המבוסס על פורמט של Project Runway ) ולא נותר אלא לתהות כיצד חבורת המעצבים המאושרת/נרגשת שהתייצבה מיד בפתיחה, לא הפנימה אותו כראוי. האופן התיאטרלי-דרמטי בו מרביתם בחרו להופיע בפרק הראשון, לא מותיר מקום ליותר מידי סימפטיה מצידי בעתיד, ברגעים הקשים, בצעקות, בקללות, בניפויים... אנשים לא מזילים דמעות בגלל טווסים. רציתם? קיבלתם.


הז'אנר –

ובניגוד ל"הישרדות" ו"המרוץ ל...", פרויקט מסלול משתייך לז'אנר הראליטי הנסבל יותר מבחינתי, כזה אשר לוקח אנשים כישרוניים ומקדם אותם בתחומם, ראו מקרה "נולד לרקוד", "כוכב נולד" וכדומה. הפעם מדובר בתכנית שבסופה עם ישראל אמור לקבל מעצב אופנה מוכשר, כזה שיאפשר לנו להסתכל להיידי קלום ומייקל קורס ישר לתוך הלבן של העין, ובלי למצמץ. אלא מה, כדי לרצות את ידידינו האמריקאים, לא מספיק שביבי יגמגם "שתי מדינות..." וליברמן יוציא את ארגז הוודקה מהפריז'ר ויתחיל להקפיא התנחלויות... בשביל להגיע לרמתה Project Runway האמריקאית נצטרך עוד להזיע קשות.



המנחה -

שירז טל היא בהחלט בחירה מצוינת להנחיית התכנית, רק זה שהלביש אותה כנראה התבלבל עם "רוקדים עם כוכבים", או יש שאפילו יגידו, עם התוכנית העתידית "רוקדות על עמודים" – במהלכה תתגלה החשפנית הבאה של ישראל..., מי שממש רוצה לראות את הפטמות של שירז ימצא אותן בגוגל, עד אז תחסכו מהסטרייטיות שבינינו את המראות (הנעימים, אוקיי, אני מודה).


הקאסט –

ידוע מראש. קחו מעט גייז, תוסיפו להם ערס ופרחה, תקשטו באימא לשלושה וזוג נשוי, תהדקו עם רוסייה ופיליפינית ותסיימו עם מרוקאי מחונן. ותודה מיוחדת לסקאוטר שמצא לנו את עינב בובליל, אופס, סליחה... – את משי חוג'ה כמובן.

מסעודה מבקשת והמלהקים לא אומרים לה לא. יאללה מכות.

מי שחיפש אקשן קיבל את הופעתה הסוריאליסטית של ג'ורג'ט / משי חוג'ה -


הבחורה הכי העדינה באזור שדורשת כבוד ויודעת לעמוד על שלה. חבל רק שלא ידעה מי זה קדם, זה היה חוסך לה קריזות מיותרות:

"הוא חי בסרט? אני לא אהיה כאן?? הוא לא יהיה כאן!" – תגובתה של הנסיכה לנזיפות שקיבלה.

מה שעבד ב"אח הגדול" לא יכול להיכשל גם פה. את תפקיד ה"אבא-שעשה-לנו-את-כל-העונה-איזה-מזל-שארז-טל-הסכים-לנסוע-לדרום-ופגש-אותו-במקרה-בסלון" ינסה למלא אחיה של משי (תופים בבקשה) - ניר חוג'ה – גבר שבגברים, בוגר "השכונה", תואר ראשון בכאפות (כשצריך) והמעצב הבא של ישראל? בין אם כן ובין אם לא, תתרגלו לגלגל את השם הלשון – החוג'ים.



הפייבוריטים –

אלון ליבנה,

הג'יי עם האגו טריפ הצליח לעורר חיבה אחרי שהראה לנו מה היא באמת עבודה של מעצב אופנה - שמלה קלאסית עטורה בעבודת יד קפדנית ואסתטית.

נתנאל,

האינטליגנטי המופנם, הצליח להתבלט כאשר בחר ללכת על מכנסיים וג'קט בעוד כל השאר תפרו שמלות. במהלך העשייה התרגשנו יחד איתו כשסיפר לריטה, שאת הפריטים הוא מעצב עבור אחותו שחיה באוסטרליה הרחוקה.

מי הופתע כשריטה נתנה בפרומושן על סיבוב הופעות באוסטרליה? מי פרץ בבכי למשמע הרצון של הדיווה להזמין את אחותו האהובה של נתנאל להופעתה ולמסור לה את הפריטים?

תוצאת המשימה - בגד מרגש.


היו כמה משתתפים שלא הצליחו ליצור מספיק דרמות בשביל המצלמה. אחת מהם היתה

טאו,

הנערה ממוצא פיליפיני, שלא עלתה לשלב הבא. נקווה שתתמיד בתפירות מהבית ושפחות אנשים יבקשו ממנה לאסוף את היציאות של הסבתא שלהם ברחוב.


סיכום –

כגודל הציפייה גודל האכזבה, מי שציפה לראות יצירה מקורית, עיצוב מרטיט, ארט מרשים ושמיעת דעות מקצועיות מגדולי תעשיית האופנה בארץ, קיבל עוד תכנית ריאליטי ישראלית ממוצעת, שיודעת לספק בעיקר מצבי רוח, דמעות, טונים גבוהים ושליפת ציפורניים.

נקווה לשיפור בתוכנית הבאה.


(צילום-יוני המנחם ל ynet.co.il)

Comments

זוועה, כבר לפי הפרומו אפשר היה לנחש מה תהיה הרמה של התוכנית, למרות זאת חשבתי שאולי נופתע אבל לא...
טאטי said…
מעולה, צחקתי מלא
Olivia said…
ביקורת מעולה
המשיכי ככה!
Anonymous said…
ספיבק, את חריפה!
:)
תודה חבר'ה,
(נראה לי שזה הפוסט עם הכי הרבה תגובות מאז שהבלוג קיים)

מקווה שהפרויקט יעלה רמה או שאמצא את עצמי בתור אסיסטנטית של משי.

:)

Popular posts from this blog

GIFT CARD שירותי סטיילינג

מינימום סטייל / יוצאת עם הארון

שירות סטיילינג - איך להרכיב אאוטפיט מ-א' עד ת'