Posts

Showing posts with the label ספורט

אופנה אולימפית

Image
Alexandre Herchcovitch  הקמע של נבחרת ריו בשמלת המעצב המקומי  לפי החלטת הוועד האולימפי, אין על הנבחרות לחזור על אותן התלבושות כמו בטקס הקודם. הייתי אומרת שזה חוק בזבזני אבל בזכותו, בטקס פתיחת המשחקים האולימפיים אנחנו מרוויחים גם מעין תצוגת אופנה. כבר במאה הקודמת לקחו את עניין הייצוג באולימפיאדה ברצינות, ואת עיצוב בגדי הנבחרות היו מפקידים בידי מעצבים גדולים כמו Coco Chanel , Yves Saint Laurent ועוד. לאורך התקופה, אפשר לראות את השפעות הטרנדים האופנתיים בבגדי הספורט של המשתתפים האולימפיים. בטקסי הפתיחה הדבר היה מאוד נראה לעין. בשנות השלושים של המאה הקודמת היו אלה אלמנטים גבריים בבגדי נשים, בשנות השישים הג'קטים המקוצרים, צבעי פסטל מונוכרומטיים ונעלי בובה. החל משנות השמונים ראינו בדי קטיפה, נצנצים, חצאיות פליסה, כובעים משונים, בדים מבריקים. אם לא היה אצטדיון בתמונה, אפשר היה לחשוב שמדובר בתחרות שירה אירופאית. בשנות התשעים הספורטאים התהרדו בחליפות ספורט מבריקות ורחבות, כמו שעדיין אפשר לראות על העולים מחבר העמים.   1900, זוכרת מדליית כסף בטניס  He...

על ספורט ותנועה חופשית

Image
בחורף אני יצור עצל בכל הקשור ליציאה מאזור הנוחות שלי, מהבית.  אחרי שחשתי שאני לא מזיזה את עצמי מספיק, הבטחתי לעצמי שאתחיל לעשות ספורט אינטנסיבי. דיברתי עם ה"אני" שלי, סיכמנו שמהאחד בינואר נחזור לעשות הליכות משולבות עם ריצה בפארק. ארבע פעמים בשבוע. חשבתי גם על חדר כושר, אבל אז נזכרתי שהיו נסיונות כאלה בעבר והשתעממתי שם מאוד מהר. ואז הגיע ינואר והיה קר. ואז נוסף לזה גשם חזק. דיברתי שוב עם ה"אני" שלי, אמרנו שזה בסדר להמתין עד תחילת פברואר ובינתיים להחליף את הנסיעה בתחבורה לנסיעה באופניים או הליכה מהירה ברגל. כך עשיתי. כל ינואר חיכיתי בהתרגשות לתחילת פברואר, ליום בו אנעל את נעלי הספורט ואלבש את הטייץ החתיכי ואצא לכבוש את הפארק. האחד בפברואר היה מניאק. הוא היה סוער וגשום יותר מהאחד בינואר. הבטחתי לעצמי שבמרץ. תמיד יהיו תירוצים ללא לעשות ספורט, במיוחדת בחורף, אבל צריך להשתדל לעשות את המיטב. עם קרני השמש הראשונות אחרי המזג הקר והגשום, אני מוציאה עצמי החוצה ומנצלת את השמש עד תום. חייבת לציין שהמוטיבציה הגדולה שלי לעסוק בספורט תלויה לא רק במז...